E-umění
E-umění
E-umění
Login:
Heslo:
  Pamatovat heslo
 
   
REGISTRACE  | NOVINKY | UŽIVATELÉ | REDAKCE | PARTNEŘI
« Další

HODNOCENÍ NA E-UMĚNÍ.CZ

reakce na článek s 23. 11. 2008. 3dom.




Jsem nováček, registroval jsem se, protože jsem přivítal nápad, že výtvarníci a fotografové zde neanonymně konfrontují svá díla. Proč nejsme vzájemně na sebe tvrdí je zcela jednoduché, neschováváme své tváře, proto většina projevů a kritik je kultivovaná a slušná. Je to oplátka za oplátku, ale tak to ve slušné společnosti chodí.
Přesto i zde, co jsem zatím stačil přečíst, jsem našel zdrcující kritiky a výpady, ale bohužel spíše v rovině osobní než profesionální, napadající vzájemně svá ega, ale i toto je normální projev lidí.
Kriteria co je a co není kvalitní umění, jsou tak široká jako osobnost každého z nás, někdo holky jiný vdolky, někdo realismus někdo abstrakci, někdo naivní umění a někdo kýč.
Já osobně budu hodnotit jenom co se mi libí v daném hodnocení od 7 do 10, ale nebudu radit a kritizovat detaily výtvarného díla ( a to i fotografii), myslím si, že mi to nepřísluší.
To co se mi nelíbí nebudu hodnotit ani kritizovat vůbec, vysvětlím proč.
Jsem přesvědčen, že každý který cítí potřebu se nějakým tvůrčím projevem vyjádřit, má na to plné právo a já vlastně nevím a neznám důvody, proč se vyjadřuje tím čí oním způsobem. Abych byl k takovému dílu alespoň trochu objektivní, budu se snažit jej tolerovat i když se mi nelíbí a nebo mu nerozumím.
Trochu jsem byl překvapený, názorem pana Miloše Svobody, že je tu jen pár dobrých výtvarníků a fotografů.
Jako spoluprovozovatel a autor tohoto serveru měl a má právo umožnit prezentaci tvůrcům které vybere a tím stanovit určitou úroveň (ale nevím jestli by tvrdým výběrem nevytvořil úzkou elitní skupinu, která by se vzájemně plácala po ramenou) což v naší zeměpisné šířce je běžný úkaz nejenom ve výtvarných kruzích.
Jediné co na tento výtvarný server podle mne nepatří, jsou lascivní a pornografické projevy,
typu hořící svíčka ve vagíně, samozřejmě nic proti tomuto projevu, myslím si že ale patří na jiné servery na které občas rád zavítám, ale nikoliv z důvodu uměleckých a výtvarných.
Jestli chcete aby to tu bylo veselé, otevřete hodnocení pro veřejnost, myslím si že spousty z nás to tady nevydýchají, možná někteří ani nepřežijí, nesměly by to být ale anonymní posuzovatelé a kritici, jinak by to nemělo smysl.
To je návrh mé maličkosti pro provozovatele serveru.

Petr Kellner

Předchozí »
BLOG - kategorie: Aktuálně   Hodnocení: 10.00

petrkell Autor: petrkell
Vloženo: 02.01.2011 12:18
Shlédnuto: 3850x

Zobrazit všechny blogy autora

 

Hodnotit a vkládat komentář mohou jen registrovaní uživatelé
Hodnocení a komentáře

 

pale

pale | 21.07.2011 19:51

Naprosto souhlasím

 

Pedros

Pedros | 21.07.2011 19:33

Myslím že tohle není jen zde na serveru klidně i na jiných fotoserverech, ale psíš je to globální problém internetu vůbec. Člověk doma sedící tzv. v bezpečí domova se na internetu může projevovat i jak by se ve společnosti nikdy neprojevil.

 

Rafael1264

Rafael1264 | 19.02.2011 17:51

myslím že úroveň prací zde umístěných by šla rapidně omezit zamítnutím registrace uživatelům nesplňujícím alespoň základy tvorby a těm co se baví tím že dělají bordel. A jako administrátor bych se toho nebál, zkrátka cena za kvalitu, byď není příliš vysoká. Dále je tu možnost zrušení registrace uživatelům, kteří to tu mají jen pro srandu a jejich jediná aktivita je dělat problémy a díla žádna, to by ovšem kladlo vyšší nároky na údržbu webu. Pokud vývojářské zázemí webu nemá prostředky na udržbu (variabilitu) webu, nemůže si dovolit přepisovat kód každý týden, jak se to zrovna hodí, takže změny je třeba vybírat pečlivě, páč to sou mnohy hodiny či dny práce. Pro uživatele je jedinou možností jak prezentovat svoji tvorbu co nejvíce lidem registrací na mnoha portálech a galeriích a musí zkousnout to že všude sou nějaké mouchy, a pokud jsou v lidech tak s tím nikdo nic nenadělá. Sám jsem s hodnocením pod 5 na vážkách, nevím co si pod tím představit, možná kdyby bylo hodnocení omezeno na školní formu známkování šlo by to lépe, přeci jen školou prošel každej, tak si to umí taky představit.

 

Frasko

Frasko | 15.02.2011 13:10

Ty obrazy vypadají moc dobře. Je to paráda. Koukám, že taky podle nálady měníte sem-tam styl kresby.

 

Ululé

Ululé | 15.01.2011 08:05

dobrej clanek, taky to tak vidim, akorat ty svicky ve vagine mi tady nijak nevadej ;-)

petrkell | 17.01.2011 07:24

Díky za názor.

 

10
Lufi

Lufi | 12.01.2011 13:14

Krásně napsáno a plně souhlasím!!

petrkell | 12.01.2011 13:25

Díky za komentář

 

10
Pif

Pif | 05.01.2011 07:58

Zdravím přátele umění. Jestli mohu přispět taky trochu do mlejna svým příspěvkem. Poslední dobou se z hodnocení vytrácejí nižší známky (6-8), Přitom když si přečtete v návodu na hodnocení co která známka znamená, tak by se měli všichni ti co dávají jen samé devítky a desítky chytnout za nos. Lidé se bojí občas někoho zkritizovat a dát horší známku, aby mu to ten dotyčný obratem nevrátil taky špatnou známkou. Jsme tady vesměs všichni výtvarníci a myslím si že je škoda, že si svá díla více odborně nerozebereme a nenapíšeme na ně svůj názor. Sice nejsme skoro nikdo profík ( až na pár vijímek - viz např. Petr který založil tento blog a za něj dík!!!!) ale máme nějaké umělecké cítění a naše názory a kritika by nás měla posunout někam dopředu. Nebojte se více vyjádřit k vystavovaným věcem. Vím, že je to časově náročné a né každý na to má čas. Ale občas rozebrat nějaké dílo a dát k němu připomínky je vždy přínosem pro každého výtvarníka. Napadla mě jedna myšlenka a provozovatelé tohoto servru by se nad ní měli určitě zamyslet. Doufám, že si tento příspěvek taky přečtou a případně mi na to odpovědí. Proč nedonutit lidi více využívat desetistupňovou klasifikační stupnici. Když jde omezit 10 na jedno použití za den, tak bych přidal další omezení a to na devítku a to třeba na tři použití za den. Znamenalo by to, že každý může vypíchnot každý den 1+3 = 4 díla a hned by se rozšířilo spektrum hodnocení. Dnes si lidé váží jenom 10 a devítku berou jako samozřejmost. Naopak by si vážili jak 9 a 10 by byla o to větší pocta. Třeba by to donutilo lidi více přemýšlet nad hodnocením. Napište na to svůj názor co vy na to .......

Hermida | 09.01.2011 20:29

Také jsem několikrát přemýšlel o této věci a myslím, že málokdo na tomto serveru může racionálně hodnotit a oprávněně kritizovat vystavená díla. Pokud je stupnice jaká je, tak je přirozené, že každý dá raději 9 nebo 10 za něco co se mu líbí bez přehnaného posuzování. Přiznám se, že rád dávám nejvyšší ocenění a to z toho důvodu, že nejsem na takové úrovni jako kritik nebo člověk, který tomu rozumí, i když to je taky relativní. Prostě, tu známku dám a nečekám za to samozř. nic na oplátku. Jako nejlepší řešení se nabízí zrušit bodování, což by bylo jen ku prospěchu a hlasoval bych pro to všemi deseti body! Upřímný názor na konkrétní dílo má tu pravou vypovídací hodnotu a dle toho lze snadno dovodit co se komu líbí bez zbytečných averzí nebo plácání po zádech.

Micha | 05.01.2011 09:46

se všemi pánové zcela souhlasím,teď trochu za nás za ženské pohlaví,které podle zdejšího pohledu je ,,já na kámošku,ona na mne,,.Není to až tak jasné,my ženy jsme jemnějšího ražení,čili i co se nám líbí to se nám prostě líbí a může to mít i chyby,hlavně nejsme profesionálové,kteří mají patent na kritiku,ať už konstruktivní,či zápornou.Přesto si myslím,že se tu najde dost osob,kteří napíšou,co vidí,co si myslí a jsou slušní,pak je tu pár nevyzrálých jedinců,kteří nezkousnou ani jedno,ani kritiku ani pochvalu,jsou to věční dopisovatelé svých vizí a své jedinečnosti.Já sama nejsem žádný extra mistr,mám snad jen trochu toho umění v genech,které jsem nevyužila za mlada,ale až když už jsem sama sobě řekla,"tak to prostě zkus".Nemám nárok kritizovat něco,čemu nerozumím,ale když vidím,že mi to prostě nesedí a že to je asi i správné,tak svůj názor řeknu,a to může být obraz nastokrát krásnější,ale pokud mi tam něco nesedí,řeknu to.Většinou jsem se pak setkala s urážkami,právě od nevyzrálých osobností,je mi to fuk,na svém si stojím i já pochopím,že mám na svém díle to,či to špatně,ale musí se to umět říct.Nikomu neberu jeho nápady,nejsem vyhraněný ,,krajinkář,,jak nás tady s oblibou ti ,,výše,, postavení nazývají,nejsem sto let za opicema a ani se necítím být ,,přiblblou slepicí,,.Jsem tu proto,co už bylo tady řečeno,snad jediná šance ukázat světu,co tvořím.Víte všechno je to o lidech a inteligenci,toleranci a komunikaci.A nechápu,že když někdo nemá rád třeba abstrakt,tak vypálí např za 3,jen proto,že to nemá rád,nebo krajinu,ať už vyfocenou,či namalovanou a je to tu zas,buďme k sobě tolerantní,otevřenější a hlavně slušní.Také umím sakra sprostě nadávat,jsem hospodská a vím co lidé dokážou,ale proč,když mám něco rád,proč urážet druhé.Takže milí souputníci,dále budu říkat,nebo známkovat podle mého vidění a nebude to vždy objektivní,spíše subjektivní,ale bude to ve slušnosti a bude to mít své opodstatnění.Všem,co jste zde napsali dávám za pravdu,souhlasím a jsem ráda,že tu mohu být i když je tu občas hodně zataženo,ahoj zdraví Míša

petrkell | 12.01.2011 12:57

Vážím si tvého i všech ostatních názorů, nezáleží jestli někdo je profesionál nebo amatér, (někdy to v tvorbě není ani možné rozeznat). Myslím si že je zde důležité setkání výtvarníku i když zprostředkované, bodování bych nepřikládal takovou váhu, je to hra, spíše touha po soutěžení, ukázat co každý z nás umí, předvést se , snaha být oceněn. Horší je jak píšeš, rozebrat nějaký výtvarný projev, vyjádřit se k dílu. Mně osobně se líbí a oslovují mne práce od super realismu až k abstrakci, naivnímu i primitivnímu umění, proto s tím mám trochu problém. Vím akorát jasně co v tvorbě nechci vidět a s čím se nemohu smířit, ale to nesouvisí s technikou a talentem, spíše filosofií tvůrce a jeho díla , ale to je na delší povídání. Pokusím se to napsat a vysvětlit v příštím bloku.

RADU | 07.01.2011 19:07

...pokud budeme používat hodnocení pouze 9-10 celé to ztrácí smysl a můžeme ho raději zrušit úplně.Proč se lidé bojí napsat vlastní názor na dílo pokud má být negativní nebo dát nižší hodnocení...Je to logické nikdo nechce si dělat nepřátele i když vyjímky se taky najdou lepší je je být s každým zadobře a raději se plácat po zádech jak jsme dobří co kdyby nám někdo to špatné hodnocení nebo názor oplatil...Je to opravdu postavené na hlavu když u vyloženě podprůměrných a vyslověně slabých prací plné základních chyb je napsáno krásné a za 9...

Micha | 07.01.2011 19:53

já,ale přeci netvrdím a ani nepíšu,že dávám,nebo budu dávat jen devítky,to jsi asi špatně pochopil,nebo to nepatří k mému článku.Nic takového jsem ani neměla na mysli,já jen,že si se svým uměním nemohu dovolit dát třeba za tři,když nevím,jestli to je správně,pokud budu přesvědčena o správnosti a budu vědět,že to chyba je,tak to napíšu,ale to jsem už psala.Tady je přesně vidět,jak kdo a co chápe,přečti si můj odstavec ještě jednou.Nikomu nestraním ani nehanobím,jen jsem myslela,kritiku -ano - ale slušně napsanou,to byl smysl všeho,ahoj Míša

RADU | 07.01.2011 20:06

Micha: nebylo to myšleno konkrétně na tebe,ale všeobecně na hodnocení na E-umění

 

Vanel

Vanel | 04.01.2011 22:35

Veľmi rýchlo si si urobil obraz a čoskoro pochopíš aj to jestli... Súhlas taktiež so Škrabim, že na začiatku to bolo podstatne inde ako dnes

petrkell | 12.01.2011 12:58

Děkuji za názor

 

Škrabi

Škrabi | 02.01.2011 18:44

Nepovažuji za se žádného umělce, prostě jen rád fotím, a to pouze v rovině "koníčkové". No, nevím, čím to je, ale asi každý, kdo má aspoň trochu estetické cítění, když si klikne na fotografické díla, které byly přidány na počátku zrodu E-UM ( tak do roku a něco málo) si jistě uvědomuje, že kvalita šla časem hooodně dolů. O současnosti raději nemluvím. Vzhledek k nastálé situaci si myslím, že lidé, kteří vloží své dílo na tento server, musí počítat s tím, že jim bude uděleno pro ně nepozitivní hodnocení. Toto se zde však moc často nestává a proto je zde situace taková, jaká je - je to snad už srovnatelné s photoserver.eu...ufff :-( Proto bych se opravdu nebál, vyjádřit narovinu pocity z vystavovaných děl. Takové hodnocení může autorovi pomoci k zamyšlení se nad dílem i z jiného úhlu pohledu, než jen ze svého. O tom to přece je, nebo se pletu? Vulgarnosi samozřejmě nemyslím a můj příspěvek se týká především fotografie. Ahoj Ondra

petrkell | 12.01.2011 12:59

Děkuji za komentář

Luqas | 02.01.2011 20:25

Naprosto s tebou souhlasím. Navíc mi přijde, že si tady uživatelé navzájem fotografie hodnotí velmi málo (o proti počátkům), ale to je asi spojené s poklesem úrovně fotografií. Ps: tím nechci říci že moje fotografie to tady nějak pozvedávají:-) Tento server mě ale posunuje zase o kousek dál...... Protože se tu stále prezentují i nádherný fotofrafie.

 

RADU

RADU | 02.01.2011 17:02

Dle mého názoru jsou výtvarné servery jako tento a spousty dalších spíše takovou velkou online výstavní galerií která je pro mnohé jedinou možností jak prezentovat svoje práce co nejširší veřejnosti s co nejnižšími náklady na prezentaci.Těžko zde můžeme čekat odborné a konstruktivní kritiky na své práce nebo nějaké odborné posouzení co je a co už není umění. Protože lidé kteří by se k tomu odborně mohli vyjádřit takové stránky podle mě nenavštěvují. A každý kdo takto prezentuje svoje práce samozřejmě na ně čeká také nějakou reakci…a je jedno jetli je to pouhé poplácávání po zádech v úzkém okruhu kamarádů nebo nic neříkající líbí – nelíbí apod….. Lascivní a pornografické projevy jsou věcí provozovatele a autora tohoto serveru tak jak si určí pravidla.Pokud tomu tak není musíme se smířit i s hořící svíčkou ve vagíně…což není problém pouze E-umění,ale i jiných podobně zaměřných stránek.Nemyslím si že pokud by se zavedlo veřejné hodnocení by se něco podstatně změnilo k veselejšímu pouze přibude více nic neříkajících reakcí i když budou neanonymní.

petrkell | 12.01.2011 13:00

Děkuji za Váš názor

     

 

 

Eumeni  
HOME | FOTOGRAFIE | VÝTVARNÉ UMĚNÍ | BLOG | KULTURNÍ PROGRAM | REGISTRACE | UŽIVATELÉ | REDAKCE | PARTNEŘI created by WEB-STUDIO
   
www.europeanarts.cz
Home Fotografie Výtvarné umění Blogy Kulturní program